MG_ryds600 0 Postad 8 Oktober , 2009 Halloj! Ska lägga upp min Ryds 600 (6 x 2,4 m) vanlig v-bottnad plastmotorbåt på ca 1 ton (med utombordare 90hk) för första gången. Det verkar finnas lite olika varianter för att palla upp båten: - Europapallar lösa stöttor - Bockar lösa stöttor - Specialbockar med stöttor typ tyresöbocken eller täbybocken Nån som kan ge en rekommendation på vad som kan vara lämplig variant och som helst inte kostar skjortan? Hils /Micke G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
3511 0 Postad 9 Oktober , 2009 Ta någon typ av bocksystem så får du enklare att göra rent och måla botten, dessutom är bockarna stadigare. Kolla med Täbybocken, priset är kanske lite aggresivare då de ska slåss med de etablareade, Press & Son och Tyresö osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larry74 0 Postad 12 Oktober , 2009 Kan rekommendera Siggebocken, mycket prisvärt och smidigt alternativ. www.siggebocken.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 13 Oktober , 2009 Slår också ett slag för siggebocken till din båt som ju väger runt ett ton. Nu är jag inte varvschef i vår klubb, men vore jag det skulle jag införa siggebocken som standard för alla större motorbåtar, ni kan inte ana vilket skräp vissa har som pallning och stöttning, burr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 13 Oktober , 2009 Håller med efter mina observationer under uppläggningen i lördags. När mina specialbyggda bockar har blivit för rostiga blir det nog Siggebocken. Stora stadiga lättplacerade med låg krångelfaktor! Fast notera varningen att båten inte får vara för lätt. 6x2,4 m kan vara lite tunn för att få Siggebocken att stå stadigt? Senast ändrad av Anders_St | 13 oktober 2009 | 12:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser