Andreas80 0 Postad 8 Oktober , 2009 Har nyss köpt en HR435 med en suzuki DF25 elstart. Allt funkar fint, tills jag kör på fulla varv, då upplever jag det som vibrationer från motorn alt. aktern. men det är inget som faktiskt vibrerar utan, det LÅTER som vibrationer. Någon gav kommentaren att motorljudet var som ifall chken forfarande var i. På lägre varv spinner den som en katt, men vi fullt tycker jag den inte all spinner som en katt... mer som en saab v4. någon annan som har stött på detta. Motorn är en -07:a fullservad med bok. man tycker att detta skulle uppmräksammats i samband med köpet, men va kan jag säga, det är första båten. frågan är om suzukis tvåtaktare r/t v-twin låter otrevligare än tex. deras 3-cylindriga, eller vad det är. MVH/ Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stortrissen 0 Postad 15 Oktober , 2009 Hej.. Är det suzukis 25hk 4-takt V-twin som du har? Jag har inga större erfarenheter av denna motor men jag vet att i sommras när jag själv var på jakt efter en ny 25hk fyrtakt pratade jag med en återförsäljare som jag känner lite.. han säljer suzuki och Tohatsu. När jag bad honom att ge ett bra pris på Suzukin (som är klart dyrare än Tohatsun) sa han att han inte kunde rekomendera Suzukin.. han tyckte att den var ganska rå i gången inte riktigt i samma klass som större motorer. Det hela slutade med att jag köpte en Tohatsu av en annan försäljare som gav bättre pris.. och är kanon nöjd.. Känns som att det kan ligga något i det.. hade säljaren inte tyckt att motorn var dålig (inte dålig men kanske inte bäst...) hade han väll försökt att sälja den dyraste motorn till mig.. med kavllitets argumentet etc.. Dock.. hade jag kunnat köpa Suzukin till samma pris som Tohatsun hade jag nog ändå valt Sukin trots lite rå i gången.. mer kännt märke är ju alltid bra.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser