Peter_K 4 208 Postad 11 Oktober , 2009 Jo, men... Skit i vad folk vill ha - vad vill DU ha? Det du vill ha vill säkert andra ha också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batnorden 0 Postad 11 Oktober , 2009 Jag hade tänkt ha ett ställe där man enkelt kan lägga in och tipsa om sjökrogar, boende, mackar, naturhamnar, hitta en massa trevliga båtvänner. Sidan skall vara enkel att navigera på inte lika rörig som denna verkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 11 Oktober , 2009 Idén är jättebra. Men det ligger ett enormt arbete bakom att få en båtsida som folk verkligen skulle besöka. Det finns redan väldigt många bra sådana inkl denna. Många här skriver väldigt bra vad som skulle krävas, och jag tror själv inte på idén att det finns plats för en sådan här sida till. Även om den nya båtsidan skulle fungera bättre så är det ändå inte säkert att folk skulle använda den. Folk går dit folket finns helt enkelt. Men om det fanns en sida som kanske liknar mer en blog så skulle duktiga personer som gillar att skriva om just båtar, vinterkonserving service osv att få ett eget ställe på nätet där de kan uppdatera sin sida samt lägga ut bilder och förbättra sidan med tiden. Wordpress skulle kunna fungera med en bra forumdel för allmänheten, skulle ge eliten att göra riktigt bra blogsidor i olika ämnen som de själva kan förbättre och underhålla.Om någon verkligen vill göra detta seriöst så sponsrar jag de första 5åren med dedikerad serverkraft, dedikerad internetuppkoopling på 1Gbit till servern samt obegränsat med diskutrymme. Windows, Linux eller OSX spelar mindre roll. Kravet är att siten inte får ha någon som helst reklam. Däremot kan siten få en donator knapp, där man kan donera helt frivilligt belopp om man tycker tjänsten är värd något. Finns det någon här som är kung på Wordpress? Så tar jag hand om det tekniska och driften och får upp siten. Någon annan får göra resten som grafik och innehåll samt administration.Skicka ett PM i så fall. Kritisk till idén men är med ändå.http://wordpress.org/ Mvh Kristiab Senast ändrad av Alf_Von_Sil | 11 oktober 2009 | 18:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 11 Oktober , 2009 Jag tycker nog att man ska satsa på att förbättra denna sida. Man ska inte underskatta jobbet med att ha en levande portal! Som sagt jag tror att man ska vara beredd på att jobba heltid mer eller mindre för att sakerna på plats. Serverdrift osv är den minsta delen. Kan dessutom tycka att det inte är helt ok att sitta i detta forum och snacka om detta.... Men kör i vind.. bra sidor behövs alltid! /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 11 Oktober , 2009 jonke_66: Håller med dig i allt du säger. Men problemet verkar ju vara att inte denna sida drivs längre? Har inte varit medlem tillräckligt länge för att se vad som hänt här det senaste åren med förbättringar och försämringar. Men uppenbarligen så finns det ett missnöje? Denna siten är väldigt bra, då det är mycket kunskap som ligger här. Men det vore trevligt om man kunde bifoga bilder på ett bättre sätt, samt att sökfunktionen fungerade på ett modernt sätt. Sedan tror jag att de som är riktigt duktiga här skulle få något mer än typ hedermedlem status. Det är ju dessa som är själva själen, siten igentligen. Mvh Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
caxzig 0 Postad 12 Oktober , 2009 Hej Pelle, Kul att det finns fler nördar än jag. Jag tycker dock att det är lite lågt att på ett kommersiellt forum begära hjälp med tips och ideér om hur man startar en konkurrerande verksamhet. Hade forumet varit mitt så hade jag vänligt men bestämt bett dig sluta ragga medlemmar och om du fortfarande är intresserad av maringuiden.se prata båtliv istället. Ps. För att driva ett forum så krävs det att du har minst 6-8 timmar per dag 7 dagar i veckan året om, över. Jag pratar av egen erfarenhet. Bästa hälsningar Caxzig (fd. maxrelax) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 12 Oktober , 2009 Att få medlemmar till ett forum handlar fösrtås om marknadsföring. Vara med på båtmässor med trevlig personal. Ett antal gratisbiljetter till vägledande forumskribenter som du kan hitta på framförallt denna sajt. Ingen aning vad det kan behövas för budget men de mässor jag har varit med och ordnat inom annnan bransch har en pyttemonter gått på c:a 25.000 plus personalkostnader, biljetter för presskvällen, dricka och tilltugg. Några år får du nog räkna med att vara med på Göteborgsmässan och Älvsjömässan. En miljon till marknadsföring är nog inte fel. Hemsidor med två tre frågor som man sjölv har lagt upp och några kompisar svarat på går man inte in på igen om man nu råkar hitta dit av nån anledning. Det är störst som räknas eller om man har nåt väldigt speciellt som drar publik. Får du till ett bra forum kan det bli en förtjänst i slutänden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser