Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
Westfjord26

Inomhusförvaring Torslanda lagun

Rekommendera Poster

Har precis fått plats i båthall i Torslanda Lagun och undrar om det är någon annan här på forumet som har vinterplats där, tänkte lite på hur det är med fuktighet, temperatur o.s.v.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Även jag ligger i Lagunen. Fukten i hallarna är som i alla andra hallar som inte är uppvärmdatyvärr. In med torrbollar och kör heltäckt eller helöppet ?Detta diskuteras som bekant flitigt i båtkretsar. Annars så tycker jagatt hallarna är bra. Beror lite på vilken hall du har, vissa av hallarna saknar ljusgenomsläpp genom taket vilket inte uppskattas. Finns även hallar som inte har det bästa ljuset från väggarna heller. Dessa problem gäller när man polerar då krävs det mycket ljus. Vilken hall ligger du i?

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ligger i hall 6, med ljusgenomsläpp från taket, jag har plockat ur alla dynor och löst material. Förövrigt kör jag som om hon står ute, helt tätt i ruffen och torrbollar, resten ventilerat. Täcker även med en billig Julapresenning för att slippa slipdamm och skit. Kommer att bli mycket skönt att slippa vara rädd för att täckninger blåser åt skogen när vinterstormarna sätter in. Framförallt slippa ljudet av blåsten när man skall greja lite under vintern. Va ute en sväng i lördags och greja, sjukt gott att slippa regnet, på med lite värme från en fläkt bara och jobba på! Var ligger du själv? är ute på lördag igen, ta en sväng förbi om du är där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jadu värden é liten. Vi ligger i samma hall ! Då ses vi , men troligtvis inte i helgen då har jag jobb att sätta kakel i köket på landet. Men det kommer säkert fler tillfällen.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lycka till med kakelsättningen, vi kan väl lägga ett mail ang. nästa helg?(eller en annan när vi skall dit) det vore kul att morsa på varandra!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...