Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
suuperboy

Funderar på köpa en bayliner -89

Rekommendera Poster

Jag är väldigt ny inom detta område, men man måste ju börja nånstans!

Först vill jag säga att jag har ställe på sommarstugan att mecka och renovera på.

Köpa en sliten bayliner 2455 -89? vad ska jag tänka på?  Jag byter denna rakt av med en annan pryl, ca 50 000 kr.  Lägger gärna ner 100 - 200 timmar om man kan få den fin.

Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga, slita båtar som har saknat kärlek brukar kräva väldigt massa tid och pengar, en stor kostnad är motorn. sen kommer inredningen att ko´ sta om du inte kan sy själv. Skrovet? kan vara knepigt att laga ett dubbelskrov eftersom du först måste såga upp ett hl för att komma åt.

Så räkna med kanske 500-600 timmar och att det kommer kosta mer än du tror. Jag har renoverat 3 båtar och jag har alltid räknat i underkant på bårde tid och pengar.

Dåliga båtar behöver oftast helrenoveras eftersom allt brukar vara nedsatt i underhåll, visst det är en skön känsla att ha gjort allt själv. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har själv ägt just denna modell och det är en bra båt. Jag renoverade upp henne, bilder kan du se i min sjöbod. Jag måste dock höja ett varningens finger då det gäller renoveringsobjekt och tycker att du bör läsa igenom denna tråden först innan du bestämmer dig.

http://www.baylinerownersclub.org/forum/showthread.php?t=36033&highlight=2455

http://www.blocket.se/stockholm/Bayliner_2455__88_23923276.htm?ca=6&w=3 Jag hoppas bara att det inte är ovanstående projekt du funderar på, det verkar som att det kommer att gå åt mer pengar för att rusta denna än om du letar på ett bättre objekt ifrån början.

Obeservera att detta är min åsikt.

Lycka till!

Mvh

Persk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Ny här men hänger på en fråga i denna tråden...

Persk -> Såg dina bilder på din 2455 och den såg riktigt fin ut! Har precis införskaffat en sådan med renoveringsbehov... =) Luftintagen i bak vart har du fått tag på dom?

Såg även att du hade aluminiumram runt rutorna... mina behöver rutorna bytas på och undrar vart du fick tag i dessa?

Mvh Johan

Senast ändrad av Koner | 30 augusti 2010 | 10:17

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Tack, ja de blev snygga på båten!

Tyvärr måste jag meddela dig att de endast finns i två exemplar då de är specialtillverkade till just denna båten.

Persk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag svetsade ej, dock gjorde jag skiss och monteradeSkrattande

Persk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...