Gå till innehåll
torsdag 06 februari 2025
parolander

Framruta till Ryds 23 wa - dålig sikt

Rekommendera Poster

Hej

Har precis köpt en Ryds 23 wa -2004 . Har förstått att det är flera om har haft samma problem som jag - dålig sikt genom den välvda vindrutan. Är tydligen ett tillverkningsfel, siktförsämringen sätter sig på djupet och går alltså inte att polera bort.

Antar att det bara är att köpa nytt? Någon som vet om Ryds har gått ut med något goodwillpris i detta fall? Min båt är uttagen hösten 2005 och det känns lite konstigt att behöva köpa en ny ruta redan efter 4 års bruk?

Vet inte vad en ny kostar till fullpris (återförsäljarna lite långsamma med att lämna prisuppgift) - men den ser inte billigt ut...

Mvh,
Pär

Senast ändrad av parolander | 05 oktober 2009 | 11:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Samma problem fanns på min båt när jag skulle köpa den men förra ägaren betalade den nya rutan. Den är som du säkert har sätt tredelad och komplett kostade den runt 12000 kr om jag minns rätt. Jag tror det var ett rabbaterat pris men jag har hört flera som har fått rutan bytt helt på goodwill så det är nog mödan värd att lgga på Ryds en del...

För skoj skull försökte jag polera lite på rutan för att se vad som hände men jag delar din uppfattning att det sitter på djupet och att det inte är helt lätt att polera bort. Men det kanske finns någon som har försökt och lyckats?

Hälsningar, Matts

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min byttes på goodwill, efter att jag hade sålt den.

/C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...