Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Stream

Säsongens sista segling

Rekommendera Poster

Ja, dagen för upptagning kommer allt närmare. Dock får det vänta till slutet av oktober. Än ska det hinnas med några seglingar till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Häftig bild - ser riktigt hotfullt ut och helt i linje med hur dagen har varit. Har tyckt riktigt synd om dom som tagit upp på vårt varv.

Vi brukar göra likadant, vara ute hela helgen och suga på det sista ch sedan tar vi ner allt på vägen in till hamnen och kör direkt till mastkranen. Hösten kan vara väldigt fin!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Endel har det bra som har fler säsonger att se fram emot.
Själv får jag härda ut vintern framför brasan och muttra lite om att -nästa vinter ligger vi kvar i sjön

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tog en dag ledigt (tisdag 6 oktober) och seglade i Ingaröfjärden. Härliga höstfärger och nästan helt ensam i skärgården... Bifogar en bild från Napoleonviken (som brukar vara proppfull av båtar under sommarsemestern). Hösten är bäst - helt klart! ;-)

post-10010271-1394236115,6533_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har tyvärr börjat snöa häruppe, ännu pluss grader, men står inte ut i snöfock tyvärr. Så senare idag blir det troligen årets sista sväng. Tråkigt värre.

MEN ser fram emot vinterns renovering, ska ta hela däcket, skroget och så mycket jag hinner på inredningen.

Bilden tagen för ett par veckor sedan, på transport från Tromsö till Nordkap (hemmahamn numera)

Senast ändrad av mamba_I | 13 oktober 2009 | 02:34

post-10012180-1394236126,6302_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är det som är nackdelen med ny båt; man har ingen skruvasäsong att se fram emot Flört. Själv är förbättringslistan alltid full så här års.

Men missförstå mig inte. Hade jag pengarna skulle jag beställa en båt på stört.

/R

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi är så rädda om våra mek-vintrar att vi ser till att lämna vissa saker till nästa vintersäsong istället för att bygga båten helt klar i vinter. Sjöställsgarderob och bord mellan fåtöljerna är sådant som vi tex lämnar.

Finns inget mysigare än att värma båten och få skruva lite medan man drömmer om kommande säsonger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sista seglingen blir helgen v43, ett salt gäng skall ut med 8 båtar. Hoppas vädret är med oss.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ändrade planer. Inte riggat av henne ännu. Imorgon va planen. MEN suget efter lite rock n roll segling är helt enkelt för stort.

yr.no spår liten kuling och ingen nederbörd så årets sista (?) blir under morgondagen.

Återkommer med lite bilder.

Ship O'hoy!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten får allt ligga kvar i sjön i vinter igen.

Det kan bli fina dagar för segling i både december o januari.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...