Stream 1 Postad 4 Oktober , 2009 Idag seglade jag för sista gången säsongen 2009. På fredag ska lådan upp på land. http://monark700.blogspot.com/2009/10/sista-seglingen-2009.html Otroligt vad fort en säsong går. Well well, nu tar jag sikte på vågsurfing i Costa Rica över nyår och puderåkning i alperna i vår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 4 Oktober , 2009 Ja, dagen för upptagning kommer allt närmare. Dock får det vänta till slutet av oktober. Än ska det hinnas med några seglingar till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 4 Oktober , 2009 Häftig bild - ser riktigt hotfullt ut och helt i linje med hur dagen har varit. Har tyckt riktigt synd om dom som tagit upp på vårt varv. Vi brukar göra likadant, vara ute hela helgen och suga på det sista ch sedan tar vi ner allt på vägen in till hamnen och kör direkt till mastkranen. Hösten kan vara väldigt fin! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 5 Oktober , 2009 Endel har det bra som har fler säsonger att se fram emot. Själv får jag härda ut vintern framför brasan och muttra lite om att -nästa vinter ligger vi kvar i sjön Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_XII 29 Postad 7 Oktober , 2009 Jag tog en dag ledigt (tisdag 6 oktober) och seglade i Ingaröfjärden. Härliga höstfärger och nästan helt ensam i skärgården... Bifogar en bild från Napoleonviken (som brukar vara proppfull av båtar under sommarsemestern). Hösten är bäst - helt klart! ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mamba_I 0 Postad 13 Oktober , 2009 Har tyvärr börjat snöa häruppe, ännu pluss grader, men står inte ut i snöfock tyvärr. Så senare idag blir det troligen årets sista sväng. Tråkigt värre. MEN ser fram emot vinterns renovering, ska ta hela däcket, skroget och så mycket jag hinner på inredningen. Bilden tagen för ett par veckor sedan, på transport från Tromsö till Nordkap (hemmahamn numera) Senast ändrad av mamba_I | 13 oktober 2009 | 02:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 13 Oktober , 2009 Det är det som är nackdelen med ny båt; man har ingen skruvasäsong att se fram emot . Själv är förbättringslistan alltid full så här års. Men missförstå mig inte. Hade jag pengarna skulle jag beställa en båt på stört. /R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 13 Oktober , 2009 Vi är så rädda om våra mek-vintrar att vi ser till att lämna vissa saker till nästa vintersäsong istället för att bygga båten helt klar i vinter. Sjöställsgarderob och bord mellan fåtöljerna är sådant som vi tex lämnar. Finns inget mysigare än att värma båten och få skruva lite medan man drömmer om kommande säsonger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Waveracing 0 Postad 13 Oktober , 2009 Sista seglingen blir helgen v43, ett salt gäng skall ut med 8 båtar. Hoppas vädret är med oss. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mamba_I 0 Postad 14 November , 2009 Ändrade planer. Inte riggat av henne ännu. Imorgon va planen. MEN suget efter lite rock n roll segling är helt enkelt för stort. yr.no spår liten kuling och ingen nederbörd så årets sista (?) blir under morgondagen. Återkommer med lite bilder. Ship O'hoy! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 14 November , 2009 Båten får allt ligga kvar i sjön i vinter igen. Det kan bli fina dagar för segling i både december o januari. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser