Gäst David Postad 7 Augusti , 2004 Till nästa sommar tänkte jag byta till en 70 eller 80 hk utombordare 2 takt med powertilt, årsmodell ca 90-95. Skiljer det något i vikt mellan dom och vilket märke rekomenderar ni? MVH David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bo Postad 7 Augusti , 2004 Syrrans unge köpte sig nyss en begagnad Yamaha 70 hk 2-takt, 1995. Jag såg den idag, den såg fin ut och är monterad på en Buster RS. Generellt är Yamaha ganska säkra köp om de skötts. Jag tror 70 hk väger ca 104 kg. Har själv kört Suzuki förut (DT65, 1991, den vägde ca 105 kg) men kör nu Yamaha (F115, 4-takt, 2003). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst matte Postad 9 Augusti , 2004 Hej kag skulle köpa en yamaha om jag var du. dom är fina och går (ofta) bra. lätta att hantera Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst menos Postad 9 Augusti , 2004 jag skulle köpa en chrysler jag.. med fenor på eller en volvo penta. dom tillverkar ju bra bilar , det gör ju inte yamaha.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 9 Augusti , 2004 Försöker du vara rolig eller realistisk?? Vart hittar du dessa motorer i årsmodeller mellan 90-95? :roll: Å andra sidan ser Chryslers bilar ut som missfoster... ...och förresten så gör Yamaha bra motorcyklar också. Det gör inte Chrysler och Volvo :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 9 Augusti , 2004 Märke spelar egentligen ingen större roll. Det viktigaste är hur de har skötts alla tidigare år. Dock så säger rykterna att VRO-pumparna i OMC:s motorer är kass. Inget jag har erfarenhet av själv. Jag brukar iaf hålla mig till japanska motorer samt Mercury/Mariner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser