makke 0 Postad 3 Oktober , 2009 Hej igen nu e de så att jag har problem me min Mariner 6 hk -97, den har funkat bra tills igår då slutade tomgången o fungera,jag måste gasa lite med jämna mellanrum för att motorn inte ska dö.Den går bra på höga vara men på tomgång så går den ojämt o vill dö,jag har kollat slangar o filter men de e ok problemet måste ligga i förgasaren, e de någon av er vänliga själar som vet vad för problem jag har. Tack på förhand Mvh Makke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 4 Oktober , 2009 Det låter som skit i lågfartsmunstycket. Ta isär och blås rent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke 0 Postad 4 Oktober , 2009 Hej Flipper jag misstänkte att de kan va skit i förgasaren precis som du,nu undrar jag e de svårt o fixa detta själv ? något speciellt jag behöver tänka på ? tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 5 Oktober , 2009 Nu vet jag inte hur just din förgasare ser ut, men jag har mekat med ett flertal olika modeller och det har inte varit nåt problem att varken plocka isär eller att sätta ihop dom. Använd verktyg som passar och notera hur grejerna sitter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke 0 Postad 5 Oktober , 2009 Tack ska du ha för tipsen Flipper ska börja greja me den på onsdag om jag får tid över tack än en gång Senast ändrad av makke | 05 oktober 2009 | 19:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser