Gå till innehåll
onsdag 06 november 2024
SvartaMalin

Bella 620 & 621 DC

Rekommendera Poster

Jag har nyss köpt en Bella 621 DC med Optimax 115 hk och tänkte försöka få lite tips & råd från andra ägare.

1.) Hur binder man bäst upp Kapellet om man vill åka med sidor och bakstycke uppfällda ?

2.) Låset på dörren till ruffen är lite rappligt tycker jag, är det någon som har tips på förbättring ?

3.) Är det någon som vet om köksmodulen som man sätter på soffan i sittbrunnen finns att få tag i fortfarande ?

4.) Vilken bottenfärg passar bäst i insjö, båten är redan målad från leverans så jag kan inte avstå helt.

5.) Hur hissar an motorn lättast, tänkte försöka med två steg först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glömde fråga om hamnkapell. Är det någon som vet var man kan köpa ett sånt till Bella 621 DC ?. Tror inte att det finns som orginal men kanske någon vet nån verkstad so har mallar ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Svarta Malin!

Jag är sedan ett par veckor ägare till en Bella 620 så mycket erfarenhet har jag inte men;

1; Tar Du inte bort sidor och bakstyket helt? Det är väl enklast och snyggast!

2-5; Vet ej!

Men lycka till!

/Getrud

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glömde fråga hur det funkar med din motor, då jag själv nyligen köpt en Bella 620 med en Optimax 135 på men ej provat den!

Getrud

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och tack för svar ! Jag har bara åkt med kapellet helt nere eller helt uppe. Det finns några band med plastlås på i bakkant och jag funderar på vad dom är till för. Motorn funkar väldigt bra, bättre än jag trott faktiskt. Trodde att den skulle vara i minsta laget men det går bra. Den gör ca 34 knop (GPS) på topp med orginalpropellern. I sommar ska jag montera en Ballistic som jag har och hissa motorn ett eller ett par hål så får vi se. Från början hade jag tänkt mig 135 eller 150 hk men det blev så pass mycket dyrare och handlaren intygade att det går bra med 115 och det visade sig stämma. Vi har åkt både hela familjen ( 5 pers) och vattenskidor och tube i sommar utan minsta problem. Motorn går tyst och rökfritt och dar ca. 0,8 liter per distans i marchfart 28-30 knop.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...