FjordPelle 0 Postad 1 Oktober , 2009 Nån som vet hur man 1) fräschar till en sån här kantlist så man får lite ursprunglig lyster på den igen? 2) eller köper en ny? (skulle vilja ha en som är mörkgrå!) Kolla bilden här (fick inte in den i meddelandet...) bild på kantlisten Senast ändrad av FjordPelle | 01 oktober 2009 | 22:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustafspappa 0 Postad 1 Oktober , 2009 ... borde det inte finnas några passande bilvårdsprodukter? Vi fixade en svart kantlist med Turtle-produkt som man använde till plast/gummidetaljer på en bil, typ Bumper Shine eller Black Chrome. Det blev riktigt bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hilma 0 Postad 2 Oktober , 2009 Jag tog glycerin på listen blev som ny.´ Sök på gummilist så kommer set att komma fler tips på det:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 4 Oktober , 2009 Beror förstås på hur sliten och matt den är. I våras var min relingslist riktigt solblekt och trist fick tipset att tvätta den med Aceton. Var ganska mycket jobb med det men absolut värt det, den blev riktigt fin och håller fortfarande en bra lyster nu på höstkanten. Aceton löser upp det yttersta skiktet på listen så att ett nytt fräscht lager kommer fram. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxxan 0 Postad 4 Oktober , 2009 På min gamla båt som hade en taskig finish på kantlistan körde jag först med aceton (eller motsv) för att få bort gamla färgavlagringar och annat. Därefter la jag på wet tyre som man har för att få lyster på hjulsidorna på en bil. Blev jättebra men kantlisterna blev såphala (dock går man kanske inte på kantlisterna direkt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser