svantos 0 Postad 30 September , 2009 Hej alla Har en flipper 700 som jag är sugen på att köpa en trailer till menbörjar man läsa vad den väger på olika forum och infosajter skiljer det från 1400-ca1600 kilo.Jag ligger nog på gränsen redan att jag får dra den så 200k är mycket i detta fall. Är det nån som vet av egen erfarenhet vad båten väger? Mvh S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 30 September , 2009 Dessa vikter avser skrov och motor. Till detta skall du sedan lägga till det bränslet som finns kvar i tanken och alla saker som du har i båten. Halvfull tank är ca. 75 kg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rikardf 0 Postad 21 Januari , 2010 hej har sjelv en 700 det viktar på rett fort så imitt fall vart valett att köpa en3 tons totalvikts trailer så att jag kan åka lagligt har då enlastvikt på sirka 2,3 ton vetten ,brensle toa etc väger.drar det med en jeep cheroki en sådan får dra 3,5 ton med rett krok och behöver inte kosta mer en35 000 kronor.försäkring skatt blir inte dyrt heller (blir billig transport gömfört med ivattnet)MVH rikard Florén Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser