Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
SvartaMalin

Byta trimgivare på Mercury Optimax

Rekommendera Poster

Jag har en Optimax 115 hk som trimgivaren verkar vara trasig på. Trimmätaren är inte stabil utan slår upp och ner när jag kör utan att röra trim-reglaget. Är det någon som vet hur man byter den lättast ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

den sitter fastskruvad med 2st skruv lätt att byta nr 20, enl länk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack och bock ! Det borde inte vara något prolem som det ser ut. Sen ska den väl kalibreras men det ståt i manualen för SmartCraft instrumenten hur man gör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Obs! Har du smartcraft instrument så skall du ha en annan givare med tre kablar på!

För att justera in givaren håller du bara in mode och plus knappen tills det står cal2(har jag för mig.kan ligga i cal1också) och knappar dig sedan igenom menyn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

STORT TACK !!!   för värdefulla tips och hjälp. Jag tror att jag ska klara det med er hjälp Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En upplysning som jag vill dela med mig av. Idag lärde jag mig av en mekaniker att trimgivarem bara monteras i ett fast läge på riggen. Med de nya med SmartCraft instrument så kan man inte justera själva givaren något alls utan all justering och kalibrering görs med instrumentet. Det borde jag ha fattat redan av inläggen ovan med jag trodde i min enfald att det fortfarande var ett visst spel på själva givarenCool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...