Nobler 0 Postad 29 September , 2009 Hej Jag har precis köpt en Triss norlin 570, jag har ett par funderingar. Jag skulle vilja veta åldern på båten och tänkte att segelnummret skulle ge en ledtråd då jag inte hittar nån registreringsskylt i båten. Är det någon som vet vart och om det finns en registreringsskylt i båten? Sedan står det att det byggdes 105 st av modellen och seglet har nummer 146, kan man härleda till vilket år den är byggd genom det nummret? /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco23 2 Postad 29 September , 2009 Hej. Hör med Kungälvs Plastservice (0303-14107) han kan en hel del om Triss båtar.Han har arbetat på ABC som gjorde båtarna en gång i tiden. //Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nobler 0 Postad 30 September , 2009 OK jag ska testa med dom, tack för tipset! /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nobler 0 Postad 2 Oktober , 2009 Dom kunde inte hjälpa mig tyvärr :-( Finns det ingen därute som har en Triss Norlin som vet om det ska finnas en registreringsskylt och om reg.nummret stämmer överens med segelnummret? /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johan4 0 Postad 31 December , 2009 Hej! Jag har för mig att det ska sitta nån liten metallbricka längst fram i förpiken på det lilla träskottet eller vad man ska kalla det, har dock ingen möjlighet att kolla det nu. Jag hör av mig om jag kommer på eller hittar nåt mer! Lycka till /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
facil26 3 Postad 3 Januari , 2010 Hej Mats jag är ej helt säker, men kan det kanske vara så att någon tidigare ägare använt segel från triss magnum [600].Dom borde passa, och dåkommer du att finna högre klassnr.Hur ser segelsymbolen ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nobler 0 Postad 3 Januari , 2010 Märket är en triangel med ett N inne i. /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser