Gå till innehåll
måndag 18 november 2024
Nobler

Fråga om Triss Norlin

Rekommendera Poster

Hej

Jag har precis köpt en Triss norlin 570, jag har ett par funderingar. Jag skulle vilja veta åldern på båten och tänkte att segelnummret skulle ge en ledtråd då jag inte hittar nån registreringsskylt i båten. Är det någon som vet vart och om det finns en registreringsskylt i båten? Sedan står det att det byggdes 105 st av modellen och seglet har nummer 146, kan man härleda till vilket år den är byggd genom det nummret?

/Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Hör med Kungälvs Plastservice (0303-14107) han kan en hel del om Triss båtar.Han har arbetat på ABC som gjorde båtarna en gång i tiden.

//Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom kunde inte hjälpa mig tyvärr :-(

Finns det ingen därute som har en Triss Norlin som vet om det ska finnas en registreringsskylt och om reg.nummret stämmer överens med segelnummret?

/Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag har för mig att det ska sitta nån liten metallbricka längst fram i förpiken på det lilla träskottet eller vad man ska kalla det, har dock ingen möjlighet att kolla det nu. Jag hör av mig om jag kommer på eller hittar nåt mer!

Lycka till

/Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Mats jag är ej helt säker, men kan det kanske vara så att någon tidigare ägare använt segel från triss magnum [600].Dom borde passa, och dåkommer du att finna högre klassnr.Hur ser segelsymbolen ut?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...