ockelbo21 0 Postad 28 September , 2009 Hej! Pga stöldrisken tänkte jag ta bort mitt drev penta 290 inför vintern, så jag undrar hur jag ska göra. Hoppas på lite tips. mvh Sverker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Torsten- 12 Postad 28 September , 2009 Hej, Skaffa Gör-Det-Själv-boken om Aquamatic-drev. Den är super. Innehåller allt man behöver veta. Tyvärr skickade jag med både GDS-boken och verkstadshandboken för AQ140 med båten när jag sålde, så kolla att 290-drevet verkligen är med. mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ockelbo21 0 Postad 29 September , 2009 Hej! Tavk förv tippset ang. boken den ska jag införskaffa mvh/Sverker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grovah 0 Postad 29 September , 2009 Googlar man lite så hittar man den på nätet i PDF-format, det fullständiga namnet som står på sidan 1 är: Verkstadshandbok 2(0) B C 280, 280-DP, 285, 290, 290-DP SP-A, SP-C, DP-A, DP-B, DP-C Hurvida det är lagligt eller ej (upphovsrätt osv..) får var och en ta ställning till själv! /Grovah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grovah 0 Postad 29 September , 2009 Här kan man hitta diverse båtdokumentation: BAATPLASSEN.NO (kräver registrering) /Grovah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kockfan 0 Postad 30 September , 2009 Lossa styrbulten och vik undan styrskölden. Lossa bälgarna. Lossa växelvajern. Lossa avgasjoxet. Lossa kylvattenslangen. Palla upp drevet så det inte rasar i backen. Skruva ut låsskruvarna till upphängningen. Ta en mejsel och peta ut upphängnings-bultarna FÖRSIKTIGT. Nu är sitter det löst och du kan lyfta ut det från utgående axeln. Klart! Kasta ett öga här om du vill ha bilder http://ockelbo.plars.org/album/drevavmontering/index.php Kan vara klokt att byta olja i drevet innan du sliter loss det, men det är väl en smaksak. Senast ändrad av kockfan | 30 september 2009 | 10:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser