wohlfie 0 Postad 28 September , 2009 Någon som har någe tips var man köper båtplast samt fiber väv i massor. Biltema och jula verkar bara ha 1L år gången. Kommer ju behöva massor.. någon som har tips? Så nu att biltema på nätet hade 10kg o köpa polyster, bara fiberväven som saknas... Men någon som kört med denna sort`? Bra? Dålig? Måste man har gelcot över allt sen? är det för o skydda eller se snyggt ut? Senast ändrad av wohlfie | 28 september 2009 | 20:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 28 September , 2009 Seasea har, så gott som alla båttillbehörsbutiker med lite större sortiment har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mahaffa 1 Postad 28 September , 2009 Det billigaste blir nog att leta upp ett båtvarv eller någon annan som jobbar med plastning. Om jag inte minns fel så gav jag 120 kr för 2.5 kg plast och 2 kvm glasfibermatta när jag handlade hos min lokala handlare i våras. /Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Raiwa 0 Postad 28 September , 2009 Hej, vet inte var du bor men i GBG finns det en bra leverantör som heter Jara Plast AB som har koll på plast och tillbehör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wohlfie 0 Postad 28 September , 2009 Hitta på seasea Polyesterplast 5kg 435kr låter helt okej.. sen rovingväv o lite fiberväv.. undra hur mycket det kommer gå åt till en båt som är 5meter lång o 1.98bredd samt ska platsa sittsar med.. yttligare gelcot om man nu måste ha detta för o skydda plasten ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 28 September , 2009 Det billigaste jag hittat är http://www.glasfiberteknik.se/ - kopierar in lite av deras prislista så får du se... Polyester: 1 kg 95 SEK 3 kg 195 SEK 5 kg 310 SEK 10 kg 495 SEK 20 kg 795 SEK 220 kg 6900 SEK Huggen glasfibermatta: Glasfibermatta 300gr (per kg) 90 SEK Glasfibermatta 450gr (per kg) 90 SEK Hel rulle 300gr. ca:35kg 42kr/kg 1470 SEK Hel rulle 450gr. ca:32kg 42kr/kg 1345 SEK Rovingväv: 190 g (pris per m) 70 SEK Jag har inte handlat därifrån ännu, men billigare än såhär blir det nog inte förutom om du köper utan kvitto på någon fabrik där grejerna används. Senast ändrad av Flummo | 28 september 2009 | 23:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wohlfie 0 Postad 28 September , 2009 ja seasea tar inte nät handel så det blir dyrt o åka till stockholm eller göteborg.. Så har ni tips på sidor där näthandle finns så våre det guld. ja bor i södermanland så när liggande affärer funkar ju med. Storproblem med vad jag helt ska ha.. fiberväv o polyster, var kommer gelcoat in i bilden.. är det skydd eller är det något bättre o hårdare. Senast ändrad av wohlfie | 28 september 2009 | 23:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 29 September , 2009 Företaget jag länkade till har webbshop. Gelcoat är färg & skyddande yta, som används vid gjutning i gjutform före glasfiberlaminatet plastas ovanpå. Det du (troligtvis) ska ha är topcoat, kemiskt sett nästan samma sak som gelcoat och gör samma jobb men avsedd för att målas på färdiga glasfibergrejer istället. (Invändigt i båten är väl de skyddande egenskaperna mindre viktiga, så kan hända att du kan använda något annat att måla med om du vill - å andra sidan finns väl ingen anledning att frångå beprövade koncept...) Ju mer du berättar om vad du tänkt göra, desto lättare blir det att ge tips & råd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wohlfie 0 Postad 29 September , 2009 Jo jag håller på renoverar en båt, en cresent 500 öppen. blir från botten, durken, sitt plattser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wohlfie 0 Postad 29 September , 2009 tacka för alla fina och hjälp samma svar.. då jag hitta ett ställe i närheten Valla Plast AB heter detta. De tar 40kr kg o bra mängd rabbat så jag köpte 20kg rakt av de är iallefall en början. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser