MissPiston 0 Postad 26 September , 2009 Jag har läst ett antal inlägg från andra stackare som fått vatten i sin B20, och jag har insett att det finns 200 möjliga orsaker till detta. Men jag hoppas på en riktigt erfaren B20-veteran där ute, som snabbt kan peka ut mitt problem. Problembeskrivning: Fina avgaser. Går som en klocka. Packningar bytta i vattenpump och oljekylare. Relativt ny limpa (5år). Kompprovat med resultatet 9,10,10,8. Trots detta så blir oljan mer och mer grådassig efter ett antal svängar, alltså ganska små mängder vatten som tränger in. Vartifrån är det mest troligt att vattnet kommer ifrån? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 26 September , 2009 Omöjligt att svara på,Men du har ju dålig komp på 2,åtminstone 1 cyl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 26 September , 2009 Det är inte så att vattenpumpen läcker lite efter renoveringen. Fast då borde det droppa ur evakueringshålet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 26 September , 2009 Sönderrostad topp är nog en stark kandidat. Små rostporer gör att det kommer in ytterst lite vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MissPiston 0 Postad 27 September , 2009 Ja, jag förstår det omöjliga i att peka ut felet rakt ut. Så nu är det väl bara att riva hela eländet. Men jag har funderat på om det inte skulle gå att provtrycka systemet innan man river? Plugga igen kylsystemets utlopp och sedan börja trycka luft vid vattenpumpen och vandra bakåt förbi oljekylaren och tillsist limpan, för att sedan antagligen konstatera att det läcker någonstans inne i motorn. Någon annan som gjort något liknande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 27 September , 2009 Hålet kan ju va igenmålat och bägge simringarna kass - eller? tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 27 September , 2009 Igensatt vevhusventilation gav den effekten på en gammal Golf jag hade en gång i tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MissPiston 0 Postad 27 September , 2009 Det droppade tidigare från evakueringshålet på vattenpumpen, så det var i gott mod jag bytte packningarna. helt övertygad om att jag aldrig mer skulle behöva se kolasås på stickan. Nu droppar det inte längre, men likt fb kommer det in vatten i motorn..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser