leffe2 0 Postad 25 September , 2009 Hej, jag är nybliven ägare till en Alfa 24 PS-69, och skulle vilja måla om till en ljusare färg(vit) så ruffen känns lite roligare och större.Har någon tips på vad jag ska tänka på vid val av färg etc.? mvh/leffe2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 26 September , 2009 Måla om???? Menar du över allt trä eller? Bättre att börja med att tillverka ett nytt bord i vit perstorp och mahogny värme stryklister till kanten. Kanske vittt till bänkskiva, svårt att se på bild om den redan är vit. Små detaljer istället för att förstöra en fin mahognyinredning. Tycker jag. :-) sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
leffe2 0 Postad 26 September , 2009 Tack för din åsikt! Du har säkert rätt, det är nog dumt att köra ljust överallt. Bättre att ljusa upp med detaljer. Jodå, bänkskivan är vit idag. /leffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alfa-Freja 0 Postad 2 Oktober , 2009 Inredningen består till största delen av laminat. Mahogny har du bara på golvet, runt fönstren och takluckan. Så jag tycker nog att du inte behöver skämmas över det om du vill måla om i ljusa färger. Mvh Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 3 Oktober , 2009 OK, även om inredningen består av laminat tycker jag inte du ska plasta till den för mycket. Tänk på säljvärdet, vitmålad inredning njaa skulle inte vilja köpa en sådan båt. Du har ju mycket ljusinsläpp, många rutor. Sätt in lite mer belysning istället. Tycker jag. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
leffe2 0 Postad 7 Oktober , 2009 tack för era synpunkter! jag ska nog suga på karamellen en stund. Under tiden så undrar jag om någon har bytt teaklisten (för det är väl en sådan)som löper utmed sidan på ruffen? tidigare ägare har målat den vit och jag är rädd att listen inte är så snygg under! mvh/leffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 7 Oktober , 2009 Hejsan, Laminatet i dom där är inte så superkul.. ett tips är att limma mahognyplyfa utanpå och sen lacka. Tror att det finns typ 4mm eller liknande. Snygg båt annars! /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustafspappa 0 Postad 8 Oktober , 2009 Ett kanske enkelt sätt är ju att limma på ny skrovmatta i vitt! Vi skall göra detta på vårt projekt ( http://familjenhakansson.se/html/loggblogg_tiffany_persson_ii.html ), samt leka med belysningen ombord. De nya LED-belysningarna känns det som man kan slösa med då de ju är synnerligen strömsnåla! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser