waccas 0 Postad 25 September , 2009 Hej på er alla. Jag skall köpa en b-30 vp 170 ägarn har bytt kolvringar,ventiler alla lager ej honat cylindrar dom va sopass bra att det inte behövdes motorn skall vara i bra skick.Finns det någon som vet på ett ungefär vad man skall ge för en sådan motor tacksam för ett svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 25 September , 2009 Mycket annat du ska kolla! Hur är avgaslimpan? kröken? Sötvattenkylning? Är allt i bra skick med inställda förgasare och allt funkar max 10-15000:- skulle jag ge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 25 September , 2009 Kanske ska tillägga att jag åkt B-30 i 6 år nu utan minsta bekymmer. Så jag idiotförklarar inte denna motor som vissa gör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 25 September , 2009 Hej igen tackar så mycke för infon,jag har egen sötvattenkylning det är bara motorn som jag skall köpa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 26 September , 2009 När man byter kolvringar, måste man alltid hona cylinderloppen, för att bryta den blanka ytan. Detta känner alla till, så det är säkert gjort. Förmodligen menar gamla ägaren att blocket inte borrades. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser