Joche 0 Postad 24 September , 2009 Är på en studieresa i London och läser engelska. Jag hade en genomgång angående en artikel i Finansial Times i dag och det blev en lång diskussion om vad en yacht är. Läraren menade att den måste ha segel, men det tyckte inte jag. Enligt lexikonet hade han rätt, men jag tror att det har ändrats. Och när blir en motorbåt yacht. Vid 30, 40 50 60 fot och vad gäller för segelbåtar. Någon med ett bra svar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 24 September , 2009 http://sv.wikipedia.org/wiki/Yacht och det räcker med en tråd!!! Senast ändrad av Flipper_510_HT | 24 september 2009 | 22:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joche 0 Postad 24 September , 2009 Tack för ett snabbt svar. Jag har givetvis sökt på såväl svenska wikipedia och engelska, innan jag skrev här. Tycker dock det finns större kunskap här och skulle vilja höra var fler tycker. Då frågan var tvådelad med två olika frågor - motorbåt och segelbåt - ville jag lägga ut den på båda forumen, då jag själv mest är ute på motorbåtssnack. hoppas med fler synpunkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 24 September , 2009 Det finns som sagt redan en tråd i ämnet. Bara att leta upp via sökrutan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser