Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
memike

Val av båt ???

Rekommendera Poster

Ska nu förmodligen ta och införskaffa en ny båt igen.

Min förra var en Uttern 4501 med en Mercury 40hk 2-takts motor som var otroligt törstig :( Vill nu ha något i samma storlek men är osäker på modeller och märken. Kan tilläggas att jag inte är något proffs eller båt fanatiker :)

Det jag kommer använda båten till är väl, fiske, wakeboard åkning och lite utflykter .

Så alla tips på Märke modell och motorer som är bra som duger för lite vattenskids aktiviteter osv är bra tips. Vill dock inte köpa någon gammal skit.

Pris klass 50 000:-  till ca 65 000:-

Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såja, nu ska vi inte vara på det viset Cool

Om du tyckte att din förra båt var riktigt törstig med en 40 hk 2-t och du samtidigt vill ha en liknande båt som du vill kunna åka wakeboard (och vattenskidor) efter så undrar jag om du kan komma undan så mycket billigare.

Sen vill du inte köpa något gammalt (skit). Och sen ska prislappen vara mellan 50' och 65'. Det låter lite som Kinderägg, något omöjligt att uppfylla.

Du kanske ska fundera på om det är dina krav som är för höga istället för att ondgöra dig över bristande svar?

Men... Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok då :)

Jo men den motorn jag hade va med i en tidning och erkänd törstig eller va det något fel på den.

Ja visst det kanske låter för bra men budgeten är väl max 80 000:- med en 50hk fytakt åker man väl wakeboard med eller??? Eller måste man upp på fler hk när det är fyrtakt?

///Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan väl inte åka wakeboard efter en motor? Förvånad

En 50 hk kostar väl en 65 tusen, om det inte är gammal skit, och då blir det inte mycket kvar till en båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men för fan hur gammal är du ????

Mer oseriösa svar får man leta efter.... Ok du inte förstår bättre än att jag menar en båt med en 50hk motor på borde du nog gå om grundskolan igen. Och ditt förra svar ang att det finns många båter på blocket då har du kanske missat att det finns begagnade också eller??

Har kollat lite på en Ryds 510GTS budget är max 80 000:- om jag ska köpa själv ev ska jag och frasgubben köpa ihop och då blir det en helt annan prisbild på det hela. Men vill helst köpa själv då man slipper låsa upp sig med en annan som har intresse i båten.

Funderar väl på något sådant här, Skulle egentligen vilja ha mittpulpet för att underlätta för fisket men man kan juh inte få allt. Någon som vet något negativt med bella 440R

http://www.blocket.se/gavleborg/Bella_440_R_22465200.htm?ca=17&w=3&last=1

Senast ändrad av memike | 25 september 2009 | 08:36

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...