dc21an 0 Postad 23 September , 2009 Hej! Bytte olja på mitt SX Drev idag,när jag tömde ut den gamla oljan efter ca 30 tim. användning såg oljan fin ut men det var liksom svarta stråk i oljan, det var även svart på magneten på urtappningsskruv och nivåskruv,vilket betyder att det måste vara något av metall . Undrar om det är normalt eller om det kan vara något allvarligt på gång inne i drevet. Hoppas det är någon som har erfarenhet eller kunskap om detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glastron25 0 Postad 2 Oktober , 2009 Hej! har också ett SX drev som jag bytte olja på för en vecka sedan och hade samma svarta stråk som ran ur, inga mängder men lite svart var det. Tror inte att det är någon fara med det! ja menar det är ju en del kuggar och annat som rör på sig i drevet någon form av slitage borde det ju bli! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dc21an 0 Postad 2 Oktober , 2009 Tackar för respons. Köpte båten i i somras (Fjord Dc 21 Holiday) och man blir ju lite orolig att man ska behöva börja med en drevrenovering. mvh janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser