Gäst egerwood Postad 5 Augusti , 2004 Hej har precis skruvat ihop min penta 700 renoverat växellådan bytt lagren i riggen kollat impeller packningar you name it. den startar och går som en klocka utom just det den går för varm. för att summera felsökningen så har kylkanalerna i blocket borrats upp igen de var nästan helt täppta med rost nu är de 9 mm topp packningen var helt i hjäl som kanalerna så jag tillverkade en egen av koppar plåt.(perrfect) det finns en slang från botten av blocket upp till topplocket jag har strypt flödet med en insatts för att försöka öka flödetr i de nyborrade kylkanalerna i blocket. att impellern fungerar syns lång väg den bara öser igenom kylvatten problemet är bara att vattnet som kommer ut är kallt och motorn går varm. någon som har något klurigt att inlägga? en fundering är om topp-packningen skall ha alla kanaler öppna? jag skall även kolla om det blir någon skillnad om restricktorn i kyl slangen tages bort.(den monterades förra säsongen då problemet var de samma) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bo Postad 5 Augusti , 2004 Nån termostat inblandad som inte öppnar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst egerwood Postad 10 Augusti , 2004 NEJ Det finns ingen termopstat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Egerwood Postad 14 Augusti , 2004 Är det ingen som haft kylproblem på en utombordare med en okej impeller det verkar som ni soffat till er. Var är tjabo som alltid säger lämna in på en MARINA..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst SDF Postad 20 Augusti , 2004 NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mark 0 Postad 20 Augusti , 2004 jag har en problem med ner kylning nu har byt impellen och den funka men det var inter det det var en sliten impella case (locket som täcka impella blad på min evinrude) det var sliten så att vatten gick up axel canal istället. Kolla detta. lucka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst asok Postad 20 Augusti , 2004 Byt hela vattenpumpen, det kan vara så att den funkar, men inte tillräckligt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 20 Augusti , 2004 vattenpump? du menar impellern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst egerwood Postad 13 September , 2004 upp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser