NicklasE 0 Postad 23 September , 2009 Ska ta bort dreven på mitt bravo lll drev. Är det någon som vet dimensionen på muttrarna som håller dreven ? Dom är rejält stora. Tack på förhand Nicklas Senast ändrad av NicklasE | 23 september 2009 | 13:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle_p292 0 Postad 23 September , 2009 Är det de sex skruvskallarna du menar eller är de två som sitter i trimkolvarna? Om jag inte minns helt fel så är de 13mm på de sex skruvarna. För de två som håller kolvarna krävs en special nyckel som du kan köpa i reservdels butiken eller på drev.se Mvh Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mangemask 0 Postad 24 September , 2009 Muttrarna till drevet är 16mm. Är det till proppelern du menar tror jag det är 28-20mm nåt sånt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xcelro 4 Postad 24 September , 2009 Om det är propellermuttrarna du undrar över är dom stoora: wrench to fit 1 7/16 (ca 36,5 mm) small nut and 2 3/4 (ca 69,9 mm) large nut. Senast ändrad av xcelro | 24 september 2009 | 17:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NicklasE 0 Postad 24 September , 2009 Tacka för svaren. Det är dom stora muttrarna som håller propellern, ser ju bara den som håller den yttre den inre ser man ju inte förrän man tar bort 1a propellern. Tänkte köpa hylsor och då är det bra att veta vilka man ska köpa Det är väl tum och inte mm antar jag (amerikanskt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xcelro 4 Postad 25 September , 2009 Hylsa går ej på den inre muttern. Propellernyckel: http://www.drev.se/ShowProduct.aspx?prodid=569 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser