tompen105 0 Postad 21 September , 2009 Hej, Har nyligen köpt en Windy 23 med en AQ200D. Motorn funkar fint, och egentligen är väl det klokaste att låta den vara som den är just därför. Men båten är tung och jag är sugen på att byta insug och förgasare (sitter en Rochester 2-port original) till en Rochester 4-port. Vad jag förstår blir då motorn motsvarande AQ225. Kan någon ge mig råd i detta, blir det någon större skillnad tro så att det är värt besväret? För/nackdelar? Det är ju alltid en risk att börja riva i något som fungerar bra om inte annat. Tacksam för tips.. Mvh/Tompen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tottes 0 Postad 16 Mars , 2013 bytte du? och blev de ngn skillnad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 17 Mars , 2013 2009,2010,2011,2012,2013 mååånga år sedan trådskaparen gjorde inlägget, tvivlar på att du får svar, men man vet aldrig. Jag har gjort det bytet men på en v6:a, blev faktiskt skillnad, sedan om det är värt kostnaden får väl var o en ta ställning till. Bytte till Edelbrock performer insug och 1409 knasare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 34 Postad 17 Mars , 2013 Jag bytte på just en AQ200D, och det blev skillnad! Drog ca 1dl mer per dm och ökade ngn knop eller 2 på en båt som gjorde ca 40knop innan. Tveksamt om det var värt det, jag fick en bättre gång vid kallstart med 4 portaren, som gjorde att jag kunde kasta loss tidigare utan oro för tjuvstopp.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser