mauritzlarsson 0 Postad 20 September , 2009 Nån som kan hjälpa mig med vad jag verkligen måste göra med motorn inför vintern . Om den ska stå ute under pressening? Har en Yamaha F80. Tacksam för lite hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saab9501 1 Postad 22 September , 2009 Sök på forumet och du skall finna svar Finns flera bra förklaringar vad man ska göra Mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hedstrom 0 Postad 23 September , 2009 Undrar också, har läst en massa att man ska vinterkonservera motorn. Men har hört av folk att man inte behöver göra nåt med motorn i fall den inte har gått i saltvatten. första gången jag äger en båt och den har enbart gått i sötvatten så behöver jag göra nåt med min motor, eller är det bara att ställa in den i ladan över vintern och serva den till våren innan jag lägger i den i vattnet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 23 September , 2009 Som sagt, skriv in ämnet i sökrutan så får du upp hundratals trådar i ämnet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 24 September , 2009 Du har ingen manual? Om inte så skulle jag skaffa en. Eftersom det är en fyrtaktare så behöver den ganska omfattande service en gång i året minst.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser