Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
Esset_81

HJÄLP! Vad är detta för båt?

Rekommendera Poster

Hejsan vi har köpt oss ett renoverings objekt där säljaren påstår att han sålt oss en selco men vi tvivlar, har ni någon anning så dela gärna med er om vad detta kan vara för något.

MVH / Jonas/Rickard

Senast ändrad av Esset_81 | 20 september 2009 | 22:17

post-10003436-1394236100,6538_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att den liknar en gammal Polar... men även Selco som tidigare skrivits... Hur lång resp. bred är den? Finns det ingen som helst märkning i båten...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan,

Tack för att ni tar er tid att hjälpa oss, det är ingen upphöjning på fördäck den har måtten  4,30 x 1,75

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Exakt samma mått som min båt. Då har Ni en härlig vinter framför Er med en hel del slipande.... Tro mig jag vet..... Men kämpa på det är det värt. Har Ni funderat på färger, utrustning etc. ?

/ Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena Micke!

Ja det blir en hel del slipande och plastande, då vi har klyvt båten i två, plockade av överbyggnaden för att lättare komma åt. hela durken var fylld med fogskum, akterspegeln var pulveriserad.

Är din oxå platbottnad? vad har den för beteckning selco?

Tack på för hand//jonas / Rickard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja min båt är ganska platt i botten. Jag har på alla sätt försökt att ta reda på mer om min båt men har gått bet. Min båt hade inget skum i botten. Vet inte om den har varit utsatt för en renovering tidigare eller inte men jag gjorde i ordning allt. Plastade in nya förstärkningar, ny durk, akterspegel att jag plastade hela båten invändigt. Detta gjorde att jag fick samma yta överallt invändigt. Blev kanonfint med lite lack på Skrattande. Passade också på att höja akterspegeln till lång rigg. Har Ni motor ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen,

Nej vi har ingen motor ännu men vi funderar på 50-60-70 hk 

vad har du för motorstyrka på din? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...