rool 3 Postad 18 September , 2009 Hej på er! Jagmisstänker att jag har en dålig tändspole på min båt, med OMC 5.0-motor. Den blir svår att starta när den är varm, måste vänta till den kallnar. Någon som vet om det skall vara någon speciell tändspole, eller går det med i princip vilken som helst? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 18 September , 2009 Är det brytare eller brytarlöst tändsystem? Har du testat att koppla ur choken (=spärra spjället i öppet läge)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 18 September , 2009 Jag är väldigt okunnig på sånt, såhjälp mig. Vet inte om det är det eller inte, och jag har ingen chokemig veteligt, när jag startarbåten pumpar jag 2-3 gånger med gasreglaget, det är allt! Har nyss köpt båten, så jag har dåligkoll. Hur ser jag detta? Tacksam för svar! / rool Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 24 September , 2009 Det är brytare vet jag nu;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 24 September , 2009 Troligaste orsak felaktig kindensator som får genomslag när den blir varm. Lätt att byta, inte dyr, men kolla brytarspetsarna, -helst byt- när du ändå har borta svänghjulet. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Holliday 0 Postad 25 September , 2009 Hade ett liknade problem på min AQ211 Cheva 305. Lade in en fråga här på MG och fick till svar att när motorn är varm eller jummen så rör aldrig gasen (pumpa). Det fungerade helt perfekt motorn startade med en gång. Så pröva med det först. Sen till ett föregående svar att man skall ta bort svänghjulet för att byta brytare ???????????. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 26 September , 2009 Tack skall ni ha! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser