edvin333 0 Postad 16 September , 2009 Tänkte skaffa en danbouy men jag såg att plastimo tar 2500 !! Har jag missuppfattat någonting. Är det inte en pinne med en flytkropp flagga och lampa ? lampan kan ju vara idé att köpa men resten kan man väl bygga själv ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 16 September , 2009 Visst kan du väl det. Men är det så lätt? Den bör ju vara över 2m hög ovan vatten för att vara effektiv, ha automatik för ljuset, tåla busväder och kunna stuvas på ett smart sätt. Jag tror inte det är så lätt. Och sedan är frågan - köper du den för att vissa kappseglingsregler kräver den måste den vara godkänd. Alternativt, köp från England, här: http://www.tcschandlery.co.uk/6999/Plastimo-Telescopic-IOR-Dan-buoy.html finns den för £ 93 vilket bör bli under 1.500 SEK inkl frakt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 18 September , 2009 Den uppblåsbara kostar hos Hjertmans (www.hjertmans.se) 1790:- och den med fastpinne kostar 1980:- Jag hade nog bytt leverantör och satsat på den uppblåsbara. Gå in på www.plastimo.se och sök på IOR Dan Bouy så ser du bra bilder på båda varianterna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainKongo 83 Postad 16 Maj , 2014 Jag köpte Plastimos med hållare samt lamptillsats. Gick på 2548:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser