Jonte_VP250 0 Postad 16 September , 2009 Tjena på er! Är det någon som vet om det går att välja mellan km/h eller kn/h på dessa.? Anledningen till att jag frågar är den att min båt, en liten sportbåt på 4.20 med en 45hp gör enligt GPS:n 43-45 knop. Tycker det låter mycket. Men visst hon går bra gör hon, men........ Jag misstänker att hon mäter km/h, men samtidigt så 10knop så gör hon alldeles för mycket svall för att då göra (5knop) om ni förstår mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 16 September , 2009 det går att ställa in den på både kilometer och knop och även miles. Jag gissar att nått inte står rätt till 45knop låter mycket för den båt och motor kombinationen. /Mvh/Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 16 September , 2009 Står det ingenting bredvid fartsiffran? På bilden står det kt = knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 16 September , 2009 låter som den står på kilometer för isåfall skulle den göra runt 25knop vilket värkar mer rimligt. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_VP250 0 Postad 16 September , 2009 Ska ta och kolla till helgen när man är ute Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser