Adam61 0 Postad 16 September , 2009 Hej! Funderar om man kan reperera spricken sköld? Har ganska nyt bot från 2004 med Volvo Penta DuoProp drev. Kan man svätsa utan at demontera skölden? har protat med en mekanik från en bilverkstad och som har verktyg (TIG maskin) Han säger at han kan svätsa skölden mycket försiktig. Annan alternativ är att limma Tänker vrida tillbacka det som har spruckit ,sätta in aluminum rör inne (90 x 2) för att förstärka och sedan limma det allihopa med Plastic Padding kemisk metall eller Loctite Hysol Metal Set 3475 Vad tror ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 16 September , 2009 Tror du driver med oss Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Adam61 0 Postad 17 September , 2009 Nej, det gor jag inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasker 76 Postad 17 September , 2009 I första hand byt till en hel! Andra hand svetsa om du väljer att svetsa se till att den som gör det har utbildning i heta arbeten, limma tror jag inte på! Stödlagret är helslut men det antar jag du vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser