Hzon 0 Postad 14 September , 2009 Hej Har en mercury 85 hk ifrån 1978. Har haft den inne på service p.g.a att den inte varavde fullt ut. När jag nu skulle ta den på en provtur så skakade motorn och kick ojämnt. Den varvade några hundra varv ifrån tomgång och dog. Fick sedan ej igång den. Kikade på tändstiften och det visade sig att det nu inte finns någon gnista vad kan det vara CDI eller Statorn? Vill så gärna få ordning på den innan den vinterförvaras! Tacksam för alla tips jag kan få. MVH /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hzon 0 Postad 16 September , 2009 Är det ingen som har några tips på vad det kan vara. Vet inte hur jag ska bära mig åt för att kunna felsöka och gå vidare. En ny stator verkar ju gå på 2000:- så man vill ju inte bara chansa. Hur ska jag gå till väga? MVH /Andreas Senast ändrad av Hzon | 16 september 2009 | 20:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 16 September , 2009 Säger mig inte så mycket, kan nog vara det mesta inom tändsystemet. Har du inte gnista på något av stiften? Har du kollat så den inte dödar någonstanns, ex tändningslås, borde gå att mäta upp men vet inte hur... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser