explano 0 Postad 13 September , 2009 Jag funderar på att bygga om min holdingtank så att den också kan passa de anläggningar för att tömma toan som nu installeras på flera ställen i marinor och gästhamnar. Helst vill jag slippa byta hela holdingtanken utan kunna använda den, men montera in ett munstycke som passar de suganläggningar som nu finns. Nån som har erfarenhet och kan ge goda råd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 13 September , 2009 har samma planer, vår tank har dock redan en anslutning, så slang och däcksgenomföring är allt som krävs för vår del. Vad har du för tank? plast/RF? En ny bottenanslutning i tanken en slang och en däcksgenomföring av stadardtyp (wast) krävs, annars är det nog inte så stort jobb. Bör även se till att du har god avluftning till tanken så att den inte sugs i hop vid tömning. Senast ändrad av Jimsan | 13 september 2009 | 18:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zakke 0 Postad 15 Oktober , 2009 Trevligt att flera börjar tänka miljövänligt när det gäller toatömning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan65 0 Postad 20 Oktober , 2009 Hej på er. Jag ska göra samma jobb, jag. Vi kanske ska publicera lite bilder och tips under vintern. Jag har en rostfri tank idag med utsläpp och avluftning. Så det är slangarna som ska bytas. När jag gör det ska jag också passa på att byta toastol. Jag hör av mig när jag börjat. Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser