rool 3 Postad 12 September , 2009 Tjena! Har precis köpt en Bayliner 2155, med OMC V8. Vilken sorts motorolja bör jag använda, och vilken drevolja? Köper jag det på macken, eller är det någon speciell sorts olja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ilonen68 1 Postad 13 September , 2009 använd den motor olja som inte är billigast men heller inte dyrast då den vanligt vis byts varje år. drevoljan är det viktigt att du inte blandar olika oljor utan säkerställer att det är samma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iggy 0 Postad 13 September , 2009 Om drevet också är OMC föreslår jag att du vänder dej till en marin butik och köper den som OMC förspråkar. Motor oljan beror lite på om det är en gammal eller nyare motor. Äldre brukar en tjockare mineral olja vara att rekommendera nyare funkar syntet bra. //Iggy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 13 September , 2009 Kanon, tack för svaren! / rool Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stratto 1 Postad 28 September , 2009 kör på lantmänens agrol mega truck den har zink i oljan bra för kam nockarna och lyftarna det är egentligen en olja för dieselmotore i tung drift. i drevet om det är konkopplat 75w 140 väldigt bra den kör jag på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser