edvin333 0 Postad 11 September , 2009 min fotogentank till podvärmaren läcker fotogen genom plåten i bottnen. vad tror ni om att rengöra och hälla i epoxy och gunga runt ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 12 September , 2009 Är tveksam till att täta med epoxy. Förr i tiden brukade man löda fotogentankar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 12 September , 2009 Testa detta, ett kanonmedel till rostiga bränsletankar http://www.por15.se/FUEL_TANK_SEALER.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 September , 2009 Mirakelmedlet verkar farligt, jag skulle löda med tenn. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
edvin333 0 Postad 16 September , 2009 Mirakelmedlet är dyrt också... problemet är att jag vill täta den innifrån. kan man tennspackla innifrån ? Dessutom har jag en hinna av rost och fotogen på innsidan.. har provat med aceton och småspik men det bilter inte... har inte tillgång till blästing... nån som har någon smart idé ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 233 Postad 17 September , 2009 En idé. Vad kostar en ny tank? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 17 September , 2009 Vet inte om ni skall äta eller dricka det Men det fungerar ypperligt att täta med, bara hälla i det och vända tanken runt så att medlet lägger sig överallt. Har själv tätat flera tankar med detta medlet. Hur länge det håller vet jag ej men den första tanken fixades för 11-12 år sedan och håller än idag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
edvin333 0 Postad 17 September , 2009 tillverkas inte längre... dessutom är det ett hål som är 5 mm brett. Tror inte att det är så nyttigt att äta ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 233 Postad 17 September , 2009 Men... är det inte samma POD-värmare som säljs på t ex Hjertmans? I så fall kostar ju ny brännare och tank 1 750 kr. Art nr 4940-900. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
edvin333 0 Postad 20 September , 2009 det är en äldre model Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser