GusGrissom 2 Postad 11 September , 2009 Hur mycket rymmer bensintanken på en flipper flash? På den här sidan står det att den rymmer 190 liter men kan det verkligen stämma? http://www.flipperbat.se/bc9317bc-7596-4fa2-a831-cf3fb1e98cce-29.html Har hört att den ska rymma ca 120-130 liter. Har olika årsmodeller olika kapacitet? Min är en 88:a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GusGrissom 2 Postad 11 September , 2009 Och innan någon lustigkurre kommenterar, jag har ej tankat upp den fullt än så jag vet inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Isbrytarn Postad 12 September , 2009 Gör det då... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 13 September , 2009 Och tanka upp den fullt, finns ju heller ingen som helst anledning att göra, om du har enkelt att fylla på din båt med bensin vid någon sjömack, el ska köra över till Finland. Jag skulle aldrig få för mig att ta med mig tio extra jeepdunkar med bensin, bara för att de ryms i båten. Hade jag haft en fast tank som rymmer 200 liter, skulle jag inte tanka mer än ca 50 liter i den åt gången. Så lite vikt som möjligt i båten, resonerar jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 13 September , 2009 Nu var det ju så att han ville veta hur mycket tanken rymmer, då kan det ju vara en god ide att fylla upp den. Till trådskaparen har jag inget exakt svar tyvärr, bara att om du inte vill fylla upp den och tanken är åtkomlig så mät upp den längdxbreddxhöjd i dm så har du ungefär volymen i liter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser