makke 0 Postad 10 September , 2009 skulle vara tacksam om någon vänlig själ kan säga vad som hänt min motor,var ute o åkte när motorn rycker till o växelfunktion o kylvatten upphör.motorn går igång men jag får inge kylvatten o varken fram el back funkar. tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 10 September , 2009 Drivaxeln har troligen gått av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 10 September , 2009 Drivaxel kort rigg artnr 387466 ,pris 3458:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke 0 Postad 11 September , 2009 ops de va dyrt,nu e frågan om de e värt o fixa motorn el köpa en 4-takt. Motorn e i ganska bra skick men ej värd mer än 3000 kr,man får ta sig en funderare. Tack för upplysningen wanmar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 11 September , 2009 Det kan ju gå att få tag i en beg. axel. Det är nog inte det felet som knäcker en utombordare kan jag tro. Sätt in en köpannons på Blocket och hör med några serviceverkstäder. Det är ju en mycket vanlig motor. Eller var - kanske man ska säga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke 0 Postad 11 September , 2009 Jo nog måste man testa med en annons för motorn har funkat som en klocka i alla år,men tanken på o köpa en miljömotor växer sig allt större. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 12 September , 2009 Jag har just skrotat en Johnson 6Hp-76 kortrigg. Mail mig om du är intresserad av drivaxeln. Den är inte dyr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 12 September , 2009 Jag skulle ta bort växelhuset och kolla vad som hänt. Det kan också vara splinsen i vevaxeln/drivaxel och då räcker det inte med en ny drivaxel. Om det är drivaxeln som gått av så skulle jag skaffa ett beg. växelhus och byta komplett för att slippa jobbet med att ta isär växelhuset. Det borde dessutom vara lättare att få tag i ett komplett hus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke 0 Postad 14 September , 2009 Jag var ute efter en drivaxel te min johnson 6 hk,Nordin du skrev att du skrotat en sådan jag skicka ett mail te dig men har ej hört av dig,skulle va tacksam om du tog kontakt me mig så jag vet om jag behöver sätta ut en annons. Mvh Makke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 14 September , 2009 Har problem med min E-post så har därför inte kunnat se ditt mail. Skulle du ha lång eller kortrigg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke 0 Postad 15 September , 2009 Hej Nordin jag har kortrigg på min motor,om du int fick mitt mob-nr så kan jag skicka de igen om du vill. Mvh Makke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke 0 Postad 3 Oktober , 2009 Tack ska ni ha för er hjälp me min motor ny drivaxel e på plats tack än en gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 4 Oktober , 2009 Så bra att det löste sig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser