Gå till innehåll
onsdag 04 december 2024
makke

problem johnson 6hk-79

Rekommendera Poster

skulle vara tacksam om någon vänlig själ kan säga vad som hänt min motor,var ute o åkte när motorn rycker till o växelfunktion o kylvatten upphör.motorn går igång men jag får inge kylvatten o varken fram el back funkar. tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ops de va dyrt,nu e frågan om de e värt o fixa motorn el köpa en 4-takt. Motorn e i ganska bra skick men ej värd mer än 3000 kr,man får ta sig en funderare. Tack för upplysningen wanmarGuld

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan ju gå att få tag i en beg. axel. Det är nog inte det felet som knäcker en utombordare kan jag tro. Sätt in en köpannons på Blocket och hör med några serviceverkstäder. Det är ju en mycket vanlig motor. Eller var - kanske man ska säga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo nog måste man testa med en annons för motorn har funkat som en klocka i alla år,men tanken på o köpa en miljömotor växer sig allt större.Oskyldig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har just skrotat en Johnson 6Hp-76 kortrigg. Mail mig om du är intresserad av drivaxeln. Den är inte dyr. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle ta bort växelhuset och kolla vad som hänt.  Det kan också vara splinsen i vevaxeln/drivaxel och då räcker det inte med en ny drivaxel. Om det är drivaxeln som gått av så skulle jag skaffa ett beg. växelhus och byta komplett för att slippa jobbet med att ta isär växelhuset. Det borde dessutom vara lättare att få tag i ett komplett hus.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var ute efter en drivaxel te min johnson 6 hk,Nordin du skrev att du skrotat en sådan jag skicka ett mail te dig men har ej hört av dig,skulle va tacksam om du tog kontakt me mig så jag vet om jag behöver sätta ut en annons. Mvh Makke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har problem med min E-post så har därför inte kunnat se ditt mail.

Skulle du ha lång eller kortrigg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Nordin jag har kortrigg på min motor,om du int fick mitt mob-nr så kan jag skicka de igen om du vill. Mvh Makke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack ska ni ha för er hjälp me min motor ny drivaxel e på plats tack än en gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...