Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Gäst sdk780

Bågformad båttäckning

Rekommendera Poster

Gäst sdk780

Hej!

Jag såg en annons nyligen i en av senstae båttidningarna på en båttäckning inlkl presenning där stommen var ett elsatsikt rör som man spände från för till akter! Jag har även sett annonsen här på Maringuiden (överst på sidan) men nu finner jag varken tidningar eller annonsen! Vet någon vad jag systar på och har en länk eller telnr??

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Fasiken, 3 minuter... Jag tänkte gå igenom tidningshögen igen... Tur jag inte började med det dåGlad

Javisst är det detta jag letar efter!! Tack! Har Du eller någon annan erfarenheter av sorten?

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där ser ju lätt och bra ut. Men hur fungerar de i verkligheten på en 9-meters båt. Hade tidigare plaströr tvärsöver, fästa på mantågstöttorna, men de gav efter när det hade snöat 20-30cm under en natt.

Har nån här på MG använt dom tidigare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Jag pratade med en trevlig man på Rapid marina och bokade två stk täckningar, en för min Ancas Queen 24 som har en tillbyggd targabåge och en till min AMT 170BR styrpulpetare!

Vill att grejerna garanterat finns när jag kör förbi och hämtar dom om en vecka. Kan komma med en rapport om en ca 8-10 dagar!

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis vad jag funderade på... ser inte ut att tåla värst mycket snö..

Men om någon kan verifiera att den håller för snö, så är jag också intresserad...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Så då har jag monterat upp täckning på ena båten, tyvärr var presenningen ca 1 meter för kort att jag var tvungen att ta delar som skulle varit till täckningen av lilla båten. Jag var i tvivel om en 8-meters verkligen skulle räcka men försäljaren menade att det brukar det göra. Nu var jag trots allt med att ta beslut för 8 meter och min båt är lite högre p ga hemmabyggd targabåge!

Man hade specialtillverkat förlängda bågar till mig för ev problem med targabågen och det utan att jag bett om det så servicen finns det inget att klaga på. Lillbåten har fått inneplats hos svågern så därför blir det ingen täckning på den detta år.

Jag tror inte snön klarar att ligga kvar, jag satte upp 3 dubbelstöd invändigt (två följde med men jag använde i tillägg det som var till lilla båten)

Senast ändrad av sdk780 | 18 september 2009 | 23:22

post-19614-1394236099,8932_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Bild 3, Här ser man att fören sticker ut ca 1 meter!

post-19614-1394236100,0104_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Bild 4: Närbild av arrangemanget i fören.

post-19614-1394236100,074_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...