keihin 0 Postad 9 September , 2009 Hur skulle självlänsen i en Ryds 515 GTX fungera med en 178kg Tohatsu TLDI 115 på akterspegeln? Är det backventil på självlänsen? Övriga utlåtanden ang. båten? Motorn har jag redan så jag känner redan till dess förträffliget Tacksam för kommentarer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JockeWik 1 Postad 10 September , 2009 Kan bara referera till min egen 520GTX med en Honda BF90 fyrtakt. Den väger 163kg och båten är absolut inte baktung. Modellen har ju en otrolig bärighet i aktern, tack vare de ingjutna flyttankarna... Ang. backventil så bör det vara det, är det i alla fall i 520:n. Skrovet är väl i stort detsamma, och jag är grymt nöjd med hur båten går i vattnet, otroligt stabil för storleken. Det är inga problem att åka 6 vuxna, bara motorn orkar med! Lätt upp i plan, är vi 2-3 pers. i båten finns knappt ingen planingströskel - båten bara lyfter sig. Får jobba lite mera med maxlast! Ang. självlänsen har så vet jag att om vi sitter 2 pers i soffan bak, med ventilen öppen, så blir vi inte blöta om fötterna.... Lycka till! Mvh Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 10 September , 2009 Jag vill inte vara nån besserwisser, men inte blir båten mer bärig för att den har flyttankar. De har ju bara effekt när båten är vattenfylld. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser