Kaveh 0 Postad 8 September , 2009 Någon här som gått den vägen nyligen? Ska upp genom den till helgen med en birdie 24. På akterspegeln hänger en 6hk snurra. Känns klent med tanke på strömmen. Någon som har koll på hur strömt det är såhär års? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 8 September , 2009 Inga problem. Du har en motström på omkring 2 knop. Du kan nog få lite hjälp av seglen ock. Vi låg i Lilla Edets gästhamn för några år sen och där låg en båt med en elektrisk motor som tagit sig upp från Göteborg. Strongt! Han låg och laddade hela natten med elverket ombord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaveh 0 Postad 8 September , 2009 Blir att hålla tummarna på S.V. vind =) Ska satsa på att ta oss igenom kanalen på 14h. Får ser hur mycket av motorn som är kvar bara när man väl är framme. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 9 September , 2009 SV är den vanliga vinden ja. Dessvärre sämre kraft en bit in i landet. Motorn klarar det strävsamma slitet. Tanka behöver man göra dock och ont om tankställen. Kolla innan eller ta extra bensin med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eirisch 1 Postad 10 September , 2009 Vi gick den sträckan med en Misil II i somras och 8 hk, men medströms som tur va! Vi drog på ordentligt, men det tog ändå förfärligt lång tid, och med en tvåtaktare bakom nacken blir man lite mör i huvudet. Utöver det hade vi förskräckligt varmt och väldigt svag medvind. Jag satt med en blöt handduk över mig och fötterna i ett vattenbad för att inte storkna! Kan du göra 6 knop med hyffsat gaspådrag? dra bort 1-2 knop ström. Det ger dig 4-5 knop, vilket är 10-12h på 50 distans. Utöver det kommer slussningen på säkert 1,5h. Om jag vore du skulle jag ha marginal för att sova någonstans på vägen om något strular. Senast ändrad av Eirisch | 10 september 2009 | 09:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaveh 0 Postad 17 September , 2009 Vilken resa, fantastiskt! GBG - Karlstad 3dagar . Kom fram bra sent på natten då vi hade motvind över hela Värmlandssjön. Övernattade i Vänersborg samt aspholem vid Lurö. Vill även passa på och tacka det underbara paret som släpa fram mig vid Lilla Edet! 3-4 knop motströms.............. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser