Gå till innehåll
lördag 21 december 2024
Zlatan

Båt för nybörjare.

Rekommendera Poster

Njaeeej!Det var ingen vacker skapelse,jag får nog kolla runt lite mera, var någonstans mer än på blocket kan man hitta annonser på båtar och då helst snipor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du börjar med att fråga om snipa, då du vill ha det... svänger över mot Monark 690, Ockelbo DC21 och liknande... och är nu tillbaka till snipa... Du har ingen aning om knop, Nm eller andra termer, och du verkar veta absolut ingenting om hur en båt fungerar i sjön... Om du är det minsta seriös med ditt båtintresse och dina frågot inför ett eventuellt båtköp, så är ett första förslag att titta på mindre båtar typ eka, och som inte är det minsta snabbgående... för om du köper någon av de båtar du nämner, och inte har någon erfarenhet av hur en båt fungerar - ja, då vill i alla fall inte jag möta dig på sjön.

Däremot, om du är seriös: börja då som sagt med en mindre -ej snabbgående- båt och ha den i något/några år, så att du kan ta dig ut på sjön (havet) och få en hum om hur båtar fungerar och reagerar på olika sorters vindar och vågor mm, och därifrån arbetar dig uppåt och skaffar dig den erfarenheten... ja, då kan jag med glädje tänka mig att möta dig på sjön...

I vilket fall som helst: Ha det alldeles förträffligt kanoners... och lycka till med båtköp, vilket det än månde bli...!

NOTE: Redigerat p g a diverse stavfel!

Senast ändrad av Keddy | 16 december 2009 | 08:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fy dig Flipper...snippor får ej köpas sen ett antal år tillbaks i sverige, det har vi en sexköpslag som styrTungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...