sea-ray_230 0 Postad 14 September , 2009 Jag med. Men det beror inte på att jag så gärna vill hälsa på dom utan att av någon underlig anledning så får dom ofta för sig att tävla i dom svindlande farterna om 4-7 knop i trånga farleder och då sprider ut sig över hela leden. Styrbord, babord, höger och vänster verkar vara främmande begrepp. Eftersom jag inte riktigt klara dessa farter eftersom jag tänker på svall och miljö så vägrar jag ligga i de farterna och tvingas sicksacka igenom den gröt av båtar och dom hejar så glatt på mig med ett långfinger. Beror det på att jag vann tävlingen till nästa trånga passage eller? OBS. Nu talar jag om segelbåtar under motorgång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle_p292 0 Postad 14 September , 2009 Grundfrågan kvarstår ju!!!!! Varför hejar inte SeaRay ägare på Varandra????? Det är väl inte förmycket begärt?!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 14 September , 2009 En teori är att många nybåtsägare har Sea Ray. De känner inte till hur det går till på havet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 14 September , 2009 Kan också va så att det inte altid är så lett att se vilket märke den andra båten är. Tycker endå det hejas rett så friskt oberoende av märke på den andra båten:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 14 September , 2009 När vi seglade i helgen och mötte motorbåtar började jag fundera över denna tråd. Jag kunde konstatera att jag inte såg några människor inne i glasburarna på motorbåtarna. De ser ju oss som sitter utomhus bra och undrar väl varför vi inte hälsar men det känns faktiskt lite märkligt att hälsa på en båt och inte på folk. Vi ser ju inte en s om man hälsar på oss, eller hälsar tillbaka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danjel 3 Postad 15 September , 2009 Tycker att när jag var yngre så hälsades det glatt mellan alla båttyper, idag när jag är ute är det oftast jag som tar initiativet till att hälsa och jag får gensvar i 50% av fallen. Två gånger i sommar har jag dessutom fått fingret från två segelbåtar när jag passerat med god marginal. Första gången tänkte jag nästan vända och fråga vad fan han menade, men bestämde mig för att strunta i det och inte låta mitt soliga humör förstöras. En annan märklig sak med segelbåtsägare är att jag förstår inte varför de lägger till överhuvudtaget, de lämnar ju aldrig sin sittbrunn? sedan ska de ju prompt lägga sig så man får lägga ut fender i naturhamn trots att det finns gått om plats. Verkar nästan som om de tänker; aha, där går det att ligga, jag går in och kollar. Ledsen om jag drar alla över en kam nu, men det här är vad jag upplevt i sommar. MVH /Danjel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser