Joche 0 Postad 7 September , 2009 Har en Bayliner 2855 med peke. Ser att många sågat upp pulpiten i fören på sina båtar. Något att tänka på? Tycker själv det är fult och opraktiskt när man ligger mot höga kajer, då det är perfekt att trampa på den när man ska iland, men i naturhamnar och låga flytbryggor är det visserligen lite jobbigt, därför blir det nog tyvärr att jag sågar upp den i vinter då övriga familjen vill det, men jag tycker det är fult. Någon som har tips och någon som ångrat att de sågat upp sin förpulpit? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 7 September , 2009 Skulle tro att de flesta pulpitar blir rätt saggiga (ranka i sidled) om man sågar upp. Nåt sammanlänkande mellan styrbords och babords staket bör man nog ha. Om inte fästena är av riktigt stadiga sorten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 7 September , 2009 Har sett en öppningsbar modell med gånjärn. Kräver lite mer jobb, med det kanske det kan vara värt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 7 September , 2009 Hej ! Har öppnat pulpet på båte min gamla och den nya. Har inte blivit rangligt alls. På bi Bayliner tycker jag att det blir snyggast att montera typ hajfenor och svetsa pulpet i dessa blir snyggt och ser proffsigt ut. Gör mallar av elrör typ VP-rör som mallar och testa så att allt passar. Sedan kan du lämna dessa till din svetskille som näster plattorna som ska föstas i båten, justera dessa och be hönom svetsa fast och du kan göra en muff i hajfenorna så slipper du svetsa på båten utan endast popnitar eller skruvar underifrån muffen in i ditt befintliga pulpetrör. Kolla på mina bilder så ser du hur det kan se ut. PS ! kapa INTE rören med något annat än en rörskärare för då kommer det att rosta. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 7 September , 2009 Hej! Precis som Cinderella säger så blir det ej rangligt om man har ett tvärstag. Har gjort detta på två Bayliner tidigare och du kan se bilder på detta i mitt album. Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joche 0 Postad 8 September , 2009 Tack för dessa råd. Det såg riktigt snyggt ut på bilderna. Mycket bättre än de som bara sågar upp och sätter dit en plastplupp, det fulaste jag sett var på blocket, någon hade satt dit två stycken handtag till en cykel . . . Detta får bli ett av flera projekt i vinter. //Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
j29tunnan 0 Postad 8 September , 2009 Har själv inte testat denna men det kan ju vara ett alternativ: http://hotel.name2sell.com/bowlinder08/13/page.asp?page_id=7682&type=edpage Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser