Bigbuster 0 Postad 7 September , 2009 Hej! Bifogar några bilder på en i särskruvad ”bränsleboxen” till en Yamaha 50hk från 1987. Är det någon på forumet som känner till hur den silvriga ”bricka, krona” skall sitta. Skall den bara ligga löst på gummimembramet? När jag monterade bränsleboxen så hamnade brickan på golvet så jag vet inte hur den satt från början. Tacksam för alla svar jag kan få. PerS. Linköping Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chronic 0 Postad 7 September , 2009 Japp, mot gummimembranet. Med en spiralfjäder mellan den och motsatt sida. Finns väl ett uttag på själva pumphuset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigbuster 0 Postad 7 September , 2009 Hej! Tusen, tack för snabba svaret! Då får man försöka hitta en fjäder som passar. Som du riktigt skriver så är det i plasten urgröpt ett håll för fjädern verkar det som. Får åka till båtaffären och se om det finns som reservdel. Eller köpa en hel renoveringssats så jag får nya membram också. Får titta vad som ingår i renoveringssatsen. Problemet från början var att motorn inte gick på medel och höga varav. //PerS, Linköping Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser