perfromhell 0 Postad 5 September , 2009 Har precis köpt en ny sport båt. stil med joker och behöver en ny ruta. Tänkte höra vad man ska använda. har tänk att göra en plugg och värma plexiglas och böja efter den. Nån som sitter på erfarenhet i ämnet behöv lite tips. Fungerar plexi eller ska man ha nått annat typ lexan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kapten_Haddok 0 Postad 8 September , 2009 Hej! Jag gjorde en ruta till min båt i Makrolon, den går att bocka utan värme. Gansla dyrt dock, ca 1000 spänn för en kvadrat och 4 mm tjock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perfromhell 0 Postad 20 Oktober , 2009 Om man gör en form i tex trä och värmer plexiglaset runt den med hjälp av varmluftspistol. Fungerar det? Vill ha bort ramen på min ruta tycker den är i vägen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 20 Oktober , 2009 Jag tror att det är lätt att förstöra rutan om du värmer med varmluftspistol. Det är mycket lätt att få för hög temperator. Kolla med en glasmästare, de säljer även lämpligt material. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Geranimo 0 Postad 21 Oktober , 2009 Detta kanske kan vara något. http://www.hammerglass.se/ Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser