Gå till innehåll
fredag 20 december 2024
Trophy

Fastnar på halv gas får inte i friläge

Rekommendera Poster

Hej jag har en 225 mercury efI som fastnar på halvgas när jag har kört ett bra tag och drar ner från högre hastig het det går att gasa upp igen med provar man att dra av så går det inte till mer än till halvfart

Slår jag av motorn så går det att dra till friläge men startar man då så varvar den fortfarande massor

vad 'är problemet jag har provat att byta kablar men det hjälpte inte jo ett tag men nu är problemet tillbaks

kan det vara reglaget det går väldigt trögt frammåt inte bakåt eller när man frikopplar det

är det någon som har haft något liknande bekymmer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tag av kåpan och titta på reglaget där wiren slutar. Med motorn avstängd notera läget för tomgång och rör sedan på reglaget till full gas. Gör om proceduren när det blir fel. Då ser du om det är något mekaniskt fel (tror jag inte) eller om det är något fel i förgasare/insprutning (tror jag). Att byta något i blindo är att kasta pengarna i sjön. Felsök ordentligt först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det är en 2 takt  super slukare från 1998

jag har provat att gasa framåt till fult och tillbaka det ser ut att var ok föutom att reglaget trögar framåt i läge med växel i fri kopplar jag så går det lätt att gasa

kan det vara fel på insprutningen? borde jag inte ha fler bekymmer då än att gasen fastnar ipå halv gas efter jag kört ett tag i planing och skall dra av på gas?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...