Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Joche

Säsongen över

Rekommendera Poster

Nu är säsongen över för i år.

Båten ligger nu hemma i trädgården.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nej nu får du lägga ner .... det är många helger kvar på sjön vetja ..... varför denna brådska att torrsätta? Mats

Senast ändrad av Edestig | 05 september 2009 | 18:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brukar ta upp i oktober, men nu känns vädret som höst och dessutom ska jag åka bort två veckor nästa vecka, det innebär att tre helger försvinner.

Vill ha båten hemma när jag är bortrest och höststormarna slår till med full kraft,

Dessutom nöjd med säsongen då vi hade tidig semester ochmycket sol.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I juli nästa år ska jag ta upp båten, en vecka för översyn, sedan åker hon i igen.  Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är inte lika extrem som Terrafobica men nog ska båten få ligga i till isen börjar komma. Man missar mycket om man inte är ute i skärgården under senhöst och eller vintern. Inte en kotte och helt fantastiskt vackert. Nää, låt båten ligga i och prova på. Pällsa bara på er och ta med en temos varm choklad, soppa, kaffe, smörgåsar och en värmande single malt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

min blir kvar i sjön till i november blir nog en 3- 400 sjömil till med fiske innan jag tar upp för vintern

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Upp inom 14 dagarGråter. Men å andra sidan jag skall din Norge och känna på sejen. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då hinner jag nog före dig. Mina tankegång just nu är att ta upp när den eventuella komande vintern  släppt sitt grepp. Kanske i Mars och ev i 14 dagar.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De e ju snart hummerpremiär.....Nu börjar det roliga...

Mackan  Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är för kallt för att lägga på ett par lager bottenfärg då, därav väntan till sommaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är den redan över???
Ska ut i morgon och segla i en vecka och kommer absolut njuta mer än om den skulle stå på land...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För oss som har tvingats till en sommar på land känns det skönt när båtarna börja komma upp.

Otroligt nog överlevde vi denna sommar utan att få segla egen båt. Men i helgen ska vi ut med några kompisar i alla fall.

Välkomna upp ska ni vara!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...