angelo 0 Postad 4 September , 2009 Vad betyder att de finns sjävlänsande sitt brunn på en Ryds 530 GT? Är inte hela båten självlänsande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 4 September , 2009 Jo hela den öppna delen av båten är självlänsande och det är väl det som menas med sittbrunnen här. Mellan innerdel och ytterskrov är det ju ingen självläns då det ju normalt inte skall komma in vatten där. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
angelo 0 Postad 4 September , 2009 Okej, fattar! Då behöver jag inte åka ner och tömma den när de regnar alltså? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 4 September , 2009 Om ventilen till självlänsen är öppen och det inte sitter löv eller annat i utloppet så är det inga problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
angelo 0 Postad 4 September , 2009 Vad ska jag tänka på nu när jag ska köpa Ryds 530 GT från 1990. Motorn en suzuki 100 h från -94. Något speciellt jag ska kolla på just när de gäller denna modell eller rent allmänt på en båt som är 19 år gammal? Tacksam för tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser