Guld-tilda 0 Postad 4 September , 2009 Har tecknat en försäkring hos Alandia och de va riktigt trevliga men fick igår höra ett rykte att de inte va bra, detta i smaband med att en båt sjunkit tror jag. Någon som har gott som ont att säga om dem?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 5 September , 2009 har inga synpunkter på Alandia. Men har hittat en punkt i min försäkring hos Atlantica som jag inte gillar. Vid plötsligt inträngning av vatten eller skada på riigen läggar man på 15%av skadebeloppet i självrisk! Funderar på att byta bolag men har inte bestämt till vad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 5 September , 2009 Vid plötsligt inträngning av vatten eller skada på riggen. Tyder på dålig tillsyn av båten. Förstår att bolagen tar ut högre självrisk då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snurran 0 Postad 5 September , 2009 att gå på grund så riggen skadas har väl inget med underhåll att göra! Eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 6 September , 2009 Talar man om en brusten slang eller genomföring är det ju en sak, men är det så dom menar?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 7 September , 2009 Hej, har haft alandia i 3 år och tyvärr även blivit tvungen att utnyttja försäkringen 2ggr vid skada. Skall tillägga att det båda gångerna rörts sig om rena olyckshändelser som haft med väder och vind att göra. Alandia(GBG kontoret för min del) har bemött mig exemplariskt och jag kommer absolut att använda dem framöver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Guld-tilda 0 Postad 7 September , 2009 Tack, känns bra!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser